duminică, 1 septembrie 2013

CURA DE SLABIRE DE TOAMNA

Dieta in cura de slabire de toamna


Cura de slabire de toamna? Da, da! Cura de slabire de toamna!

De ce? Simplu! Vorbim de o perioada din an in care pietele sunt pline de legume si fructe, in special legumele abunda zilele astea pe tarabe, iar preturile scad pe zi ce trece. Deci, avem toate premisele create pentru o masa bogata si sanatoasa, ce ne poate duce chiar si la slabire, daca avem grija la alimentele pe care le alegem si, mai ales, cum le combinam.

Sa vedem ce variante avem:

- in primul rand, va propun niste zile, cateva, poate 3-4, fara carne; tineti o dieta pe baza de legume, legume de sezon: ardei, vinete, dovlecei, etc. Combinatiile le las la imaginatia dumneavoastra, evident, cu mici restrictii: fara prajeli (exclus orice fel de aliment prajit), fara zahar, fara faina, fara grasimi (permise 2 lingurite de ulei crud pe zi). Puteti sa combinati supe de legume, ciorbe acrite, zacusca mai putin gustoasa, dar mai sanatoasa, legume fripte pe gratar, legume fierte, salate diverse, etc.

- va propun apoi 1 zi de carne fripta (pui sau curcan) cu salata verde (2 lingurite de ulei si cativa stropi de zeama de lamaie). In afara de ulei, restul alimentelor in cantitati nelimitate.

- urmatoarea zi va propun sa fie o masa de peste, ca si la carne, in combinatie cu salata verde, asemanator alcatuita;

- urmatoarele doua zile iaurturi (sub 3% grasime) si branzeturi (sub 6% grasime), cu salate din legume (exclus rosii), la care adaugam cele 2 lingurite de ulei crud.

- urmeaza o zi de fructe, nelimitat (de care doriti, exclus banane);

- incheiem cu alte 3-4 zile de legume, la fel ca primele zile din dieta.

- urmatorul pas la care trecem in aceasta dieta pe baza de legume, incercam combinatii, dar, in conditiile in care limitam gramajul alimentelor. Nu mai mancam nelimitat decat daca mancam alimentele separat. Daca mancam carne fripta cu legume fripte, limitam cantitatea de carne la 150 de grame la o masa, nu mai mult de 2 mese de carne pe zi (la fel si la peste). Daca consuma branza cu legume gatite, limitam cantitatea de branza la 200 de grame la o masa, nu mai mult de 2 mese de branza pe zi. Daca consuma iaurt si legume fripte, limitam cantitatea de iaurt la 500 g la o masa, doua mese maxim pe zi. Aceasta este varianta combinatiilor de 2; daca trecem la combinatii de 3, cantitatile se vor injumatatii pentru carne, peste, branza, iaurt.

Aceasta dieta trebuie sa aiba la baza legumele, deci, nu va propuneti sa traiti in fiecare zi cu 150 de g de carne si sa spuneti ca sunteti satui. Daca nu consumati legumele din zielele respective, inseamna ca dieta nu-si are rostul.

Incwrcati sa variati legumele in dieta, evident, alegeti ce va face placere, in limitele prezentate la inceput.

Spor la dieta!

EDITORIAL - CLUB DIETE

Dietele sunt facute de nutritionisti pentru nutritionisti, aceasta este parerea mea. Daca doriti sa considerati aceasta parere, puteti sa aveti succes intr-o cura. De ce aceasta afirmatie? Pentru ca orice dieta are nevoie de un preambul, mai important decat dieta in sine. Nu va lasati pacaliti de starea de moment de a slabi. Nu este suficienta. Daca nu aveti un plan bine stabilit pentru ce veti face dupa ce veti slabi, esecul va fi unul garantat. Daca nu va hotarati sa va schimbati definitiv viata, veti lua totul de la capat. Asigurati-va ca ati inteles ca aveti nevoie pentru dumneavoastra sa slabiti, iar kilogramele pe care le eliminati nu vor mai reveni, cum se intampla in 99,9% din cazuri.