vineri, 6 septembrie 2013

DIETA DE SLABIRE SANATOASA

Cum poti sa slabesti sanatos si sa te mentii frumos?


In general dietele, si in mod special dietele subcalorice nu-si pastreaza efectele timp indelungat dupa finalizare. In special cand te supui unor restrictii alimentare servere, astepti finalul dietei cu infrigurarea mortului de foame ce d-abia asteapta sa-si prepare fasolea cu ciolan si varza cu carnati.

Ma rog, poate asteptarile nu sunt tocmai acestea, insa, poftele apar in spcial in timpul restrictiilor alimentare severe dintr-o dieta. Deci, e de evitat pe cat posibil dietele drastice, rapide, cele ce pot genera o ingrasare substantiala dupa finalizarea lor, ba de cele mai multe ori, numarul kilogramelor acumulate creste proportional cu severitatea regimului.

In acest sens, m-am gandit sa va propun o dieta ce v-ar putea determina sa va mentineti si de ce nu, poate reusiti si o schimbare a modului de viata, o mai buna organizare a regimului alimentar.

Iata si structura dietei:

Orice masa contine doua elemente la alegere:

- carne slaba fiarta sau fripta cu legume crude (fara rosii), in salata sau ca atare; daca e in salata, adaugati cateva picaturi de zeama de lamaie (nu multa zeama, pentru ca lamaia intra la glucide si n-am dori s-o amestecam cu proteinele) si 2 lingurite de ulei pentru tranzit;

- peste fiert sau fript cu legume crude, in salata sau ca atare;

- branzeturi slabe (sub 5% grasime) cu legume crude, pot fi si rosii (dar nu in cantitati mari);

- legume gatite, fierte sau fripte, cu salata de legume crude, pe acelasi principiu;

- iaurt (sub 3% grasime) cu fulgi de ovaz (fara zahar adaugat);

- fructe si legume crude;

- cartofi copti (fara nimic altceva) si legume crude;

- orez brun fiert cu condimente (fara nimic altceva) cu legume crude;

- un ou si branza slaba;

Numarul de mese pe zi: 3. Distanta intre mese - nu mai mica de 4 ore. Nu mancati nimic dupa pra 18. Combinatiile le faceti dumneavoastra, dupa pofta inimii. Cantitatile sa fie suficiente cat sa va sature, insa nu depasiti senzatia, nu treceti in extrama cealalta.

In loc de legume crude puteti consuma muraturi, fara zahar adaugat si cu otet mai putin.

Daca aveti pofta de slanina, puteti sa consumati fripta, doar in amestec cu oua. Si atat! Urmatoarea masa va fi la o distanta de minim 4 ore. Nu exagerati cu cantitatile.

Daca aveti pofta de dulciuri, abtineti-va!

Spor la dieta!

EDITORIAL - CLUB DIETE

Dietele sunt facute de nutritionisti pentru nutritionisti, aceasta este parerea mea. Daca doriti sa considerati aceasta parere, puteti sa aveti succes intr-o cura. De ce aceasta afirmatie? Pentru ca orice dieta are nevoie de un preambul, mai important decat dieta in sine. Nu va lasati pacaliti de starea de moment de a slabi. Nu este suficienta. Daca nu aveti un plan bine stabilit pentru ce veti face dupa ce veti slabi, esecul va fi unul garantat. Daca nu va hotarati sa va schimbati definitiv viata, veti lua totul de la capat. Asigurati-va ca ati inteles ca aveti nevoie pentru dumneavoastra sa slabiti, iar kilogramele pe care le eliminati nu vor mai reveni, cum se intampla in 99,9% din cazuri.