sâmbătă, 2 august 2014

CRONODIETA SAU DIETA NEINFOMETARII

O dieta ce-ti permite sa mananci destul de mult, echilibrandu-ti in schimb metabolismul


Cronodieta este un regim alimentar pus la punct de un grup larg de medici italieni, ce si-au bazat studiile pe istoria functiilor bilogice.

Fundamentarea cronodietei consta in faptul ca iti permite sa mananci destul de mult, aproape toate alimentele, insa, doar la ore fixe.

Aceasta dieta presupune impartirea alimentelor pe cateforii, astfel incat sa profitati din plin de principiile lor, de optimizarea proceselor metabolice, in special in privinta aportului de carbohidrati si proteine.


In timpul cronodietei se recomanda consumul de glucide in prima parte a zilei sau atuci cand corpul nostru simte nevoia de zaharuri in special pentru a facilita grasimea nedorita.

Caracteristicile cronodietei.

Principala caracteristica a cronodietei consta in faptul ca este un program alimentar complet si complex, program ce include aproape toate grupele de alimente.

Singura dificultate pe care o pot avea cei ce se incumeta sa urmeze acest regim alimentar ar fi datorata adaptarii la un nou plan alimentar, deci, schimbarilor tabieturilor zilnice.

O alta caracteristica importanta a cronodietei este determina de eliminarea din dieta a consumului de carbohidrati in timpul cinei.

Alimentele consumate nu trebuiesc cantarite, fiecare mancand cat poate, cu toate acestea este bine sa aveti in vedere un plan alimentar supravegheat de un medic nutritionist, ce v-ar putea recomanda si alte terapii complementare si de sustinere.

O caracteristica de baza a cronodietei este reprezentata de mesele destul de dese, minim 4-5 pe zi.

De subliniat ca acest regim alimentar, cronodieta, nu est e un program alimentar bine definit, el oferind doar niste orientari.

De exemplu, pentru micul dejun, puteti consuma lapte sau iaurt cu cereale, pesmeti ori paine prajita, ceai sau cafea, preferabil indulcite cu miere. Este indicata renuntarea la zaharul de orice fel. Gustarile sa fie din fructe la alegere.

Pentru pranz, puteti consuma de exemplu, paste cu sos de rosii proaspete sau orez cu mazare sau linte ori supa, un fruct la alegere.

Pe la orele 15 puteti sa introduceti inca o masa principala, daca sunteti infoemetat.

La cina este bine sa consumati produse din carne, peste, oua, produse lactate. Nu depasiti ora 19 cu cina. De asemenea, adaugati legume fierte ori gatite la ambele mese principale ale zilei.

Dupa ora 15 se evita consumarea oricarui tip de carbohidrat. Deci, dupa ora 15 nu mai consumati produse lactate, cerealele, legume bogate in zaharuri, cartofi.

Spor la dieta!

EDITORIAL - CLUB DIETE

Dietele sunt facute de nutritionisti pentru nutritionisti, aceasta este parerea mea. Daca doriti sa considerati aceasta parere, puteti sa aveti succes intr-o cura. De ce aceasta afirmatie? Pentru ca orice dieta are nevoie de un preambul, mai important decat dieta in sine. Nu va lasati pacaliti de starea de moment de a slabi. Nu este suficienta. Daca nu aveti un plan bine stabilit pentru ce veti face dupa ce veti slabi, esecul va fi unul garantat. Daca nu va hotarati sa va schimbati definitiv viata, veti lua totul de la capat. Asigurati-va ca ati inteles ca aveti nevoie pentru dumneavoastra sa slabiti, iar kilogramele pe care le eliminati nu vor mai reveni, cum se intampla in 99,9% din cazuri.