sâmbătă, 14 noiembrie 2015

DIETA BAZATA PE CRUDITATI

Slabeste natural si sanatos, adoptand o dieta care-ti va reda energia - dieta pe baza de alimente crude


Dieta bazata pe cruditati este una destul de dificil de tinut, insa, cu efecte beneficie asupra organismului.

Daca ti-ai propus sa treci pe alimentatie sanatoasa, naturala, dar vrei si sa slabesti in acelasi timp, atunci dieta pe baza consumului de alimente crude este cea potrivita.

Pe langa efectele de slabire, aceasta dieta vine si cu un surplus de energie pe care de regula organismul o pierde dupa o perioada de dieta. Asadar, primul mare plus este faptul ca nu ramanem vlaguiti, nu ne simtim cu adevarat slabiti, desi kilogramele vor pleca de la noi, negresit.
Dieta presupune un consum de minim 70% alimente negatite, nepreparate. Dintre acestea, legumele, fructele si semintele vor fi de baza.

Aceasta dieta are si trucurile ei, spre exemplu, se foloseste grau incoltit, lasat un timp in apa, sau seminte inmuiata. Pentru aceasta dieta veti avea nevoie de un aparat mai putin cunoscut la noi, anume de deshidrator. Pe langa deshidrator, va mai trebuie si un blender bun, un storcator de fructe, dar si nelipsitul robot de bucatarie.

Dieta pe baza de cruditati implica o atentie foarte buna la ceea ce mancam, la asigurarea ca produsele alimentare pe care le cumparam sunt naturale.

Primul pas incepe cu adaptarea organismului la starea de dieta. Incepeti prin a consuma fructe si legume proaspete. Pe langa fructe si legume, trebuie sa mai introduceti in alimentatie si: cereale, germeni, alge, lactate pasteurizate sau fierte, oua, miere, ulei de soia presat la rece, masline si porumb.

Dieta presupune sa bei zilnic minim 2 litri de lichide, sa nu onsumi alcool, sa nu fumezi, sa nu consumi de asemenea: zahar, paine alba, produse afumate, conserve, alte alimente preparate termic (adica gatite).

Bazati-va regimul pe supe de cruditati, pe sume creme, pe "prajiuri" realizate prin combinare aunor fructe deshidrate si a unor cereale incoltite, pe lactate in combinatie cu diverse forme de cereale si seminte, etc. Folositi sucul de fructe in loc de ceaiuri, folositi smoothie drept gustare intre mese.

Iata si un exemplu de meniu zilnic:

- Ora 8 - grau încoltit, 250-300 ml suc crud de fructe sau zarzavaturi, mere, struguri, pere, ardei gras, rosii, castraveti.
- Ora 10 - o farfurie de salata de zarzavat: morcov, telină, rosii, urzici, papadie, macris, andive, salata verde, varza etc., la care se adaugă suc de lamaie, putin ulei si condimente naturale.   
- Ora 13 - salata de zarzavaturi la discretie, 1-2 ouă crude cu albusul bătut spuma, iaurt, branza dulce de vaca, paine graham sau neagra bine coapta.
- Ora 17 - o cana cu lapte crud sau lapte vegetal si fructe uscate.
- Ora 19 - fructe, paine graham sau neagra cu miere, lapte.
- Intre mese se bea ceai smoothie.

EDITORIAL - CLUB DIETE

Dietele sunt facute de nutritionisti pentru nutritionisti, aceasta este parerea mea. Daca doriti sa considerati aceasta parere, puteti sa aveti succes intr-o cura. De ce aceasta afirmatie? Pentru ca orice dieta are nevoie de un preambul, mai important decat dieta in sine. Nu va lasati pacaliti de starea de moment de a slabi. Nu este suficienta. Daca nu aveti un plan bine stabilit pentru ce veti face dupa ce veti slabi, esecul va fi unul garantat. Daca nu va hotarati sa va schimbati definitiv viata, veti lua totul de la capat. Asigurati-va ca ati inteles ca aveti nevoie pentru dumneavoastra sa slabiti, iar kilogramele pe care le eliminati nu vor mai reveni, cum se intampla in 99,9% din cazuri.