marți, 6 ianuarie 2015

CUM STATI CU KILOGRAMELE DUPA SARBATORI?

V-ati ingrasat de Craciun? Aveti mustrari de constiinta si nu stiti de unde sa incepeti?


Daca va imaginati ca am inceput sa pun intrebari ironice, doar ca sa va enervez, trebuie sa va marturisesc ca va inselati.

Eu insumi am facut excese serioase cu ocazia acestor sarbatori, motiv pentru care, mi-am facut deja un plan amplu de bataie, pentru a elimina kilogramele in plus.

Au fost niste sarbatori frumoase si linistite, chiar daca raceala nu ne-a slabit deloc, ba as zice ca si-a facut teribil de cap, avand in vedere ca sechelele inca exista. Fiindca din punctul de vedere al sarbatorilor, suntem o familie ce tine la traditii, trebuie sa va marturisesc ca nu prea am mai tinut cont de silueta la alcatuirea meniurilor. Am mancat de toate: caltabosi, sarmale, salata de Boef, carnati, piftie, toba, soric, sunca, cozonaci, torturi, s.a.m.d.

Dupa cum usor va puteti imagina, toata ingramadeala asta de alimente mi-a adus niste depozitie semnificative de grasime si niste kilograme in plus de-a dreptul impresionante.


Deci, la lupta doamnelor!

Am decis sa fac totul ca la carte, motiv pentru care, am inceput de ieri cu o perioada de detoxifiere: mananc portocale doar. Acest regim cu fructe va dura patru zile, cel putin asa am hotarat. Voi incepe dupa aceea cu o trecere usoara catre o alimentatie cu care sa se obisnuiasca organismul, in speta voi consuma trei zile doar iaurturi, urmate de o perioada de trei zile de branza slaba de vaci cu legume crude (fara rosii).

Dupa aceasta perioada de 10 zile, voi incepe un regim compact disociat, adica, voi face o variatie de alimente din trei in trei zile, in ordinea urmatoare:

- carne (fiarta sau fripta): voi consuma carne de pui, curcan ori vitel, dar si cate un pic de sunca (2-3 felii pe zi) de pui ori curcan;
- cartofi (fierti ori copti) cu foarte putina sare;
- lapte batut (doar lapte batut, nu iaurt, nu sana, nu chefir);
- branzeturi de orice fel chiar si cascaval mai slab
- fructe (fara banane, fara fructe uscate, fara struguri, fara avocado);
- legume gatite (fierte ori fripte)
- peste (de orice fel, chiar si mai gras) fiert ori fript
- iaurturi (inclusiv sana, chefir, lapte batut) sub 3% grasime
- legume crude (fara morcovi)
- carne fiarta sau fripta
- branzeturi slabe
- fructe

Pe toata perioada dietei voi bea cafea dimineata (indulcita cu indulcitori, nu cu zahar). De asemenea, dupa primele 10 zile de dieta, ma voi mai rasfata din cand in cand cu cate o Cola fara zahar (ori Pepsi, dupa caz). Nu voi consuma ceaiuri, insa, daca voi doriti sa o faceti, trebuie sa nu consumati ceaiuri de fructe in perioadele in care consumati proteine (carne, branza). Este de preferat sa beti ceaiuri de fructe doar in zilele de fructe ori legume. In restul zilelor va sfatuiesc sa beti ceaiuri din flori, radacini ori seminte.

Aceasta va fi perioada mea de dieta. Daca voi fi multumita de aceasta perioada (si sunt convinsa ca voi fi), voi incepe un regim de reglare a metabolismului (regim de care va voi vorbi cu alta ocazie). Daca nu voi fi multumita de rezultate, voi trece la o noua etapa, cu variatii alimentare saptamanale.

Oricum, o sa va tin la curent cu rezultatele si sper sa-mi urmati exemplul, pentru ca primavara sa ne gaseasca intr-o forma maxima.

Spor la dieta!

EDITORIAL - CLUB DIETE

Dietele sunt facute de nutritionisti pentru nutritionisti, aceasta este parerea mea. Daca doriti sa considerati aceasta parere, puteti sa aveti succes intr-o cura. De ce aceasta afirmatie? Pentru ca orice dieta are nevoie de un preambul, mai important decat dieta in sine. Nu va lasati pacaliti de starea de moment de a slabi. Nu este suficienta. Daca nu aveti un plan bine stabilit pentru ce veti face dupa ce veti slabi, esecul va fi unul garantat. Daca nu va hotarati sa va schimbati definitiv viata, veti lua totul de la capat. Asigurati-va ca ati inteles ca aveti nevoie pentru dumneavoastra sa slabiti, iar kilogramele pe care le eliminati nu vor mai reveni, cum se intampla in 99,9% din cazuri.