marți, 7 octombrie 2014

CAT DE PERICULOASE SUNT GRASIMILE?

Auzim deseori vorbindu-se "urat" despre grasimi, ca nu sunt sanatoase, ca ne fac rau, ca unele chiar sunt daunatoare de-a dreptul


Si totusi...

Si totusi, trebuie sa stiti ca pe langa zaharuri, grasimile sunt niste "copilasi". Este de preferat sa consumati mai degraba grasimi decat zahar, de exemplu.

Insa, nu toate grasimile sunt daunatoare, iar de grasimile bune organismul nostru are foarte mare nevoie, deci, nu evitati sa le consumati. Sfaturile specialistilor se refera mai degraba la modul de gatire al alimentelor cu grasimi. Prajelile reprezinta intra-adevarat tot ce poate fi mai rau pentru sanatatea noastra, si totusi, nu prea dam atentie acestui aspect, fie din comoditate, fie din placere, fie din obisnuinta, etc. Din nefericire nu ne facem rau doar noua, ii afectam si pe cei din jur. Spre exemplu, cand dam copilului snitel cu cartofi prajiti, ca sa nu mai manance toata ziua pizza, trebuie sa stiti ca-i faceti rau. Chiar daca pizza nu este cel mai sanatos aliment, totusi, pe langa snitelul cu cartofi prajiti reprezinta un fel de varza cruda pe langa o bucata de tort dobos.
Mancarurile ce au la baza grasimi sunt hranitoare, iar pe deasupra sunt si foarte gustoase (conform standardelor multora dintre noi), insa exccesul de colesterol ne oboseste in timp ficatul si pancreasul, deci, atentie.

Chiar daca trebuie sa ne abtinem pe cat posibil de la grasimi, este bine sa retineti ca organismul nostru are nevoie de colesterol pentru a sintetiza sarurile. Evident, cel mai sanatos este sa ne luam colesterolul din alimente vegetale si din grasime de peste.

Eu cand vad recomandari de genul: "puteti folosi uleiul de masline fara grija pentru prajit" ma apuca niste ameteli. Oameni buni, lasati prajeala, concentrati-va viata si hrana pe alta directie. Nu incepe si nu se incheie nimic cu prajelile. Chiar daca este mai comod sa prajesti o bucata de carne decat sa o bagi la cuptor ori sa umpli casa de miros si fum, frigand-o pe aragaz, totusi, viata voastra este mult mai importanta si merita acest sacrificiu.

Alimentele bogate in colesterol sunt: grasimile animale, untul, branzeturile, lapte, etc. Nu faceti excese, consumand aceste alimente, dar nici nu le evitati, aveti nevoie de grasimi. Evitati prajelile si incalzirea grasimilor la temperaturi foarte inalte.

Deci, recomandarea mea este: FARA PRAJELI, daca vreti sa aveti o viata frumoasa si o batranete pe masura.

EDITORIAL - CLUB DIETE

Dietele sunt facute de nutritionisti pentru nutritionisti, aceasta este parerea mea. Daca doriti sa considerati aceasta parere, puteti sa aveti succes intr-o cura. De ce aceasta afirmatie? Pentru ca orice dieta are nevoie de un preambul, mai important decat dieta in sine. Nu va lasati pacaliti de starea de moment de a slabi. Nu este suficienta. Daca nu aveti un plan bine stabilit pentru ce veti face dupa ce veti slabi, esecul va fi unul garantat. Daca nu va hotarati sa va schimbati definitiv viata, veti lua totul de la capat. Asigurati-va ca ati inteles ca aveti nevoie pentru dumneavoastra sa slabiti, iar kilogramele pe care le eliminati nu vor mai reveni, cum se intampla in 99,9% din cazuri.