marți, 4 februarie 2014

DIETA CU SALATA SI CEAI VERDE

Cura de slabire in dieta cu salata si ceai verde


Una din cele mai eficiente diete are la baza ideea de mentinere a siluetei si dupa finalizarea ei. Acest fapt insa nu sta deloc la baza majoritatii dietelor, multe dintre cele cunoscute bazandu-se pe pierderea unui anumit numar de kilograme, cat mai repede, cat mai simplu, fara batai de cap, si daca se poate, fara sa renuntam la tabieturile noastre culinare. Ei bine, nu se poate astfel!

O dieta necesita sacrificii, cel putin din punct de vedere alimentar, dar, pe parcursul acesteia veti vedea (cei ce sunteti novice in ale dietelor), sacrificiile se prograpaga si in alte directii, ca de exemplu, cea financiara. N-am adus vorba de bani intamplator; in legatura cu aceste costuri pe care le implica o dieta, va pot spune ca ele pot depasi cu mult asteptarile unora sau altora. Nu este nimic in neregula cu respectivele diete. Este vorba doar de un regim normal alimentar pentru o parte din nutritionisti, la fel cum este normal si pentru o parte din cei ce apeleaza la asemenea diete.


Cand vine vorba de diete drastice, de diete rapide, putem vorbi si de economii la buget, insa, sa stiti ca nici dietele drastice nu sunt prea ieftine. De ce? Pentru ca, in general, dietele drastice presupun in fapt consumul unor alimente sarace in calorii, de multe ori confundandu-se cu dietele disociate, cele care permit consumul unui singul aliment zilnic. Una peste alta, discutand de pretul unei diete, putem spune ca nu este deloc ieftin sa slabeste, iar din acest motiv, sau mai bine zis, si din acest motiv, este bine atunci cand tinem o dieta si o finalizam, sa pastram rezultatele pentru o foarte lunga perioada de timp.

Deci, ca un sfat, principalul obiect al celui ce incepe o dieta este acela de a-si face niste reguli alimentare, reguli pe care sa le urmeze si dupa finalizarea dietei si care sa-i devina tabiet alimentar pentru o lunga perioad de timp.

In aceasta ordine de idei, va propun astazi sa reflectati la consumul de salate, si cand spun salate, nu ma refer doar la salata verde, ma refer la diferite combinatii de salate, de la cele cu paste (fierte putin), la cele de legume si fructe.

Pentru o persoana cu probleme de greutate, a consuma diferite salate, in diferite combinatii, reprezinta o solutie salvatoare, atat pentru slabire, dar si pentru mentinere. Salata poate deveni un obicei si dupa finalizarea dietei, fapt ce-i confera statutul de regina neincoronata a dietelor alimentare.

Ei bine, iata si o combinatie ce ar trebui sa accelereze procesele de slabire, si anume, combinatia de salata cu ceai verde (ceai antiadipos).

V-am mai povestit cu alta ocazie ca am o parere buna despre ceaiul antiadipos (nu cel cumparat de la colt de strada - aveti grija de unde-l luati, chiar daca e putin mai scump).

Ei bine, un plic de ceai, la 200 ml apa clocotita (lasat 2 - 3 minute) cu jumatate de ora inainte de masa, reprezinta o solutie deosebita de a slabi in mod sanatos, ba mai mult de atat, veti observa si imbunatatiri semnificative ale ritmului cardiac.

Acum, revenind la dieta de azi, va propun sa pastram lejeritate in alegeri si sa va concepeti singuri combinatia de salata dorita, evident patrand niste limite.

Iata si care sunt regulile:

- 2 salate minim pe zi - maxim 3;
- nu mai mult de 2 lingurite de ulei zilnic;
- salata poate sa contina la alegere: carne de pui, carne de curcan, carne de vitel, orice tip de peste (gatirea carnii si a pestelui se face doar prin fierbere sau prin frigere);
- orice tip de legume (va invit sa testati ciupercile crude in salata - s-ar putea sa va placa); neaparat o data sau de doua ori pe saptamana concepeti o salata pe baza de ridiche neagra;
- mere verzi;
- acriti cu lamaie;
- masline dietetice (fara pic de ulei, altfel este in zadar dieta);
- puteti adauga o data pe zi in salata un iaurt slab mic (sub 3% grasime);
- o data la 2 zile, adaugati un ou;

- in combinatie cu paste, folositi de preferinta pastele din faina integrala, iar daca nu se poate, in sensul ca nu gasiti ori nu va permiteti, folositi din faina alba, dar fierbeti-le mai putin;
- orez brun sau orez salbatic.
- branza slaba (sub 6% grasime)

Ultimele trei variante sunt adaugate ca o alternativa de a va stapani foamea, daca ea exista, si mai ales, ca o delectare de weekend. Oricum, dintre aceste 3 variante consumati doar una per salata per zi, si nu mai mult de 3 zile pe saptamana.

De asemenea, in weekend va puteti rasfata cu o salata de fructe (una pe zi si doar in zilele de wekend), insa, lasati sa treaca cel putin 2 ore intre consumul unei salate normale si cea din fructe. Nu adaugati zahar in salata de fructe, nici alcool, nici alti indulcitori; indulci cu fructe mai coapte.

Dupa 4 saptamani de dieta, puteti sa adaugati la micul dejun o masa din seminte, cereale si iaurt slab. n restul zilei continuati cu 2 salate si nelipsitul ceai verde antiadipos.

Seminte: alune, migdale, caju, nuci, alune de padure, fistic, etc.
Cereale: orice fel, insa, fara zahar adaugat sai E-uri (verificati cu atentie etichetele).

In rest, retineti, inainte de masa, cu jumatate de ora, consumati cana de ceai - sa fie doar un plic, caci altfel va fi dificil (ceaiul verde antiadipos determina drumuri dese la toaleta, si daca exagerati cu cantitatea, s-ar putea sa aveti probleme, mai ales daca sunteti la serviciu).

Spor la dieta!

EDITORIAL - CLUB DIETE

Dietele sunt facute de nutritionisti pentru nutritionisti, aceasta este parerea mea. Daca doriti sa considerati aceasta parere, puteti sa aveti succes intr-o cura. De ce aceasta afirmatie? Pentru ca orice dieta are nevoie de un preambul, mai important decat dieta in sine. Nu va lasati pacaliti de starea de moment de a slabi. Nu este suficienta. Daca nu aveti un plan bine stabilit pentru ce veti face dupa ce veti slabi, esecul va fi unul garantat. Daca nu va hotarati sa va schimbati definitiv viata, veti lua totul de la capat. Asigurati-va ca ati inteles ca aveti nevoie pentru dumneavoastra sa slabiti, iar kilogramele pe care le eliminati nu vor mai reveni, cum se intampla in 99,9% din cazuri.