sâmbătă, 24 august 2013

ALIMENTATIE VEGETARIANA

Nutritie vegetariana sanatoasa


Daca americanii si-au facut propria scoala de "vegetarieni", inseamna ca or fi avut un motiv!

S-a vorbit si se vorbeste in continuu despre un razboi intre carne pe de-o parte si fructe si legume pe de alta. La nivel mondial principala cauza a "trecerii" catre regimul vegetarian o reprezinta razboiul declarat carnii, razboi ce a dus la aparitia a sute de milioane de vegetarianei. In Romania, peste un milion de oameni prefera regimul vegetarian. Este regimul vegetarian chiar asa de bun pentru sanatate? Nu ascunde oare si pericole? Nu se fac si exagerari? Desi ar fi nevoie de un tratat medical ca sa raspundem la aceste intrebari, vom incerca sa le lamurim pe cele mai importante.

Ce este regimul vegetarian?

Regimul vegetarian este forma de dieta alimentara in care se consuma doar alimente de origine vegetala, excluzandu-le complet pe cele de origine animala. Vegetarianismul este un curent care si-a facut simtita prezenta in societatea occidentala pe la inceputul secolului Xx, un timp cand omenirea nu descoperise sau nu utiliza la scara larga zaharul rafinat, margarina, plantele modificate genetic, pesticidele si ingrasamintele chimice sau aditivii sintetici. Dar acum, la inceputul secolului Xxi, situatia s-a schimbat radical, iar regimul vegetarian, care se rezuma strict la eliminarea consumului de produse de origine animala, este departe de a fi o solutie pentru sanatate, asa cum vom vedea in continuare:

Poate fi regimul vegetarian periculos?

Raspunsul este da! Atunci cand cei care-l practica recurg exclusiv la ceea ce le este oferit de catre gigantica industrie alimentara, adica produse modificate prin prelucrare, precum: faina alba si derivatele ei, orezul decorticat, cartofii modificati genetic, margarina, zaharul rafinat, dulciurile de tot felul, mai nou, si unele mezeluri din soia, puternic aditivate sintetic. O dieta cu aceste alimente este puternic dezechilibrata si poate duce la probleme de metabolism, de imunitate sau de digestie serioase. Un asemenea regim "vegetarian" este foarte departe de ceea ce curentele medicale naturiste promoveaza, neavand efectele benefice asteptate.

Alimente foarte sanatoase (ceai verde)
Vegetale, fructe (din pom si pamant). Acestea si vindeca (iau din natura minerale, apa si lumina = energie).

Alimente sanatoase
Legume fierte, preparate termic (fierbere). Nu e voie cartof prajit. Uleiul incins impreuna cu amidonul din cartof da acril-amida, ruda cu substantele plastice, care e cancerigena pentru intestinul gros.

Alimente nesanatoase
Toata hrana animala: lapte, branza, oua, carne, peste, pasare etc.

Alimente foarte nesanatoase

Alimente toxice

Proteinele in surplus nu se depun, se transforma in uree, care e diuretic de calciu. De aici rezulta osteoporoza, rahitism. Proteina in cantitate mare fura calciu.
Laptele de vaca e de 3x mai concentrat in proteina decat laptele de mama. Batranii care mananca mult lapte si branza fac osteoporoza (proteina + calciu = proteinat de calciu neabsorbabil); pt ca sunt acide si organismul scoate calciul din oase pentru a neutraliza calciul.
Calciul se ia din verdeturi (vaca ia din iarba; orice planta care sta dreapta are calciu in ea): salate, legume etc.
Calciul din lapte nu se absoarbe, decat ff putin, pentru ca e prea mult.
E un mit ca avem lipsa de calciu.
Organismul are suficient calciu.
Cafeaua fura calciu; sarea fura calciu; apa minerala e acida si organismul scoate calciul.
Dupa o friptura pierdem calciu (datorita aciditatii ph-ului).
Pentru oase bune e imperativa miscarea. Prin miscare oasele primesc calciu. Cine sta mult timp in sedentarism pierde calciu (cosmonautii sau cei cu oase in ghips).

Produsele animale:
Colesterol
Grasimi saturate, care astupa vasul
Nu exista fibre vegetale, care sunt curatatoarele tubului digestiv de 6-8 metri si absorb substantele nesanatoase
PH-ul: toate produsele animale sunt acide, daunatoare si organismul scoate calciul din oase ca sa faca sange alcalin
Hormoni, antibiotice, microorganisme
E-uri, factori de crestere, bioxine
Proteine complete, mari (de mana a doua), foarte alergizante si creeaza anticorpi, boli autoimune
Lipsa vitamine, substante fitochimice

Tarate (painea neagra):
                B1 86%
                B2 70%
                B6 60%
                Fe 84%
                Fibre 68%
                Ca 50%

Proteina nu se depune in organism. Se transforma in uree. Ureea e diuretic de apa, scoate apa din corp si slabeste vreo 3 kg, dar corpul ramane intoxicat si rinichii au mai mult de lucru. Trebuie cam 1,5l de apa pe zi.

Spor la dieta!

EDITORIAL - CLUB DIETE

Dietele sunt facute de nutritionisti pentru nutritionisti, aceasta este parerea mea. Daca doriti sa considerati aceasta parere, puteti sa aveti succes intr-o cura. De ce aceasta afirmatie? Pentru ca orice dieta are nevoie de un preambul, mai important decat dieta in sine. Nu va lasati pacaliti de starea de moment de a slabi. Nu este suficienta. Daca nu aveti un plan bine stabilit pentru ce veti face dupa ce veti slabi, esecul va fi unul garantat. Daca nu va hotarati sa va schimbati definitiv viata, veti lua totul de la capat. Asigurati-va ca ati inteles ca aveti nevoie pentru dumneavoastra sa slabiti, iar kilogramele pe care le eliminati nu vor mai reveni, cum se intampla in 99,9% din cazuri.