miercuri, 29 mai 2013

DESPRE DIETELE DE SLABIT

CARE ESTE CEA MAI BUNA DIETA DE SLABIT?


Aceasta este prima intrebare care ne vine in minte atunci cand ne hotaram sa urmam un regim de slabire bazat pe o dieta.

Lumea de azi se confrunta cu probleme grave ale obezitatii, aceasta boala capatand dimeniuni mari, la scara globala. Alimentatia joaca un rol important in dezvoltarea obezitatii, iar stilul de viata este cel care duce la dezechilibre majore ce determina cresterea in greutate. 

Kilogramele in plus apar datorita unui consum redus de energie fata de cel consumat. Ritmul vietii ne impune sa facem lucrurile in graba: mancam in graba, lucram mai mult, suntem mult mai statici. Astfel au aparut obiceiuri comode, tendinta de sedentarism, consumul mare de calorii, etc. Prin urmare, numarul celor ce doresc sa slabeasca s-au inmultit, fiecare dorindu-si o dieta miraculoasa si un regim alimentar cat mai acceptabil economic, comod, fara spot daca se poate. Aceasta comoditate si lipsa de abnegatie pentru dietele de slabit imping din ce in ce mai multe persoane sa foloseasca pastilele de slabit. Capsulele de slabit au devenit varianta comoda pentru omul sedentar. Aceasta slabire pe baza de pastile, ramane varianta omului modern, cel care pierde orele la tv si se hraneste cu cipsuri si aripioare crocante.

Totusi, dietele au continuat sa evolueze si mai ales sa fie practicate de oameni. Mai nou aceste regimuri alimentare au devenit tendinte ale modei, drept pentru care dietele unor asa zise vedete au devenit regimuri alimentare permanente pentru omul de rand.

De-a lungul timpului au fost elaborate o multime de regimuri. Iata cateva dintre ele:

1. Regimul lui Atkins: in esenta, acest regim consta in eliminarea glucidelor considerate vinovate de ingrasare si consumul proteinelor si al grasimilor nelimitat. Avantajul sau este o slabire rapida, dar dezavantajele sunt mai numeroase deoarece apar carente vitaminice imporatante, creste riscul de afectare cardiovasculara, nu poate fi recomandat daca se folosesc anticonceptionale.
2. Regimul Shelton: mese numai proteice, sau numai glucidice, laptele fiind consumat doar simplu, toate intr-o forma destul de complicata ceea ce il face dificil de recomandat. Avantajul este slabirea rapida cu pretul dezechilibrelor importante.
3. Regimul Antoine: se consuma acelasi tip de aliment toata ziua (numai carne luni, numai fructe marti, numai oua miercuri, numai legume joi, numai lactate vineri, numai peste sambata, etc.). Se pierde rapid in greutate, dar se produc dezechilibre mari si se recastiga kilogramele repede dupa cura.
4. Regimul clinicii MAYO din Statele Unite: marcat hipocaloric, duce la slabire rapida cu carente vitaminice, cu oboseala si nervozitate ceea ce il face greu de respectat.
5. Regimul Victoria Principal (SUA): prevede consumul unei cantitati foarte reduse de proteine ceea ce duce la reducerea masei musculare, iar castigul ponderal ulterior lui este rapid.
6. Regimul "Weight Watchers" (SUA): regim propus unui grup de persoane care sunt supravegheate privind respectarea lui si sunt mustrate pentru orice abatere. Dificultatea apare in respectarea restrictiilor fara nici o derogare.
7. Regimul Scarsdale (SUA): elaborat de un cardiolog, este hipolipidic si presupune respectarea aceleiasi combinatii de alimente pentru fiecare masa timp de 15 zile, cu interzicerea alcoolului, laptelui si a sucurilor de fructe. Tinut o perioada limitata de timp, nu are riscuri, dar este dezechilibrat si, prin repetare, determina carente importante.
8. Regimul Montignac: se bazeaza pe principiul disocierii alimentelor cu interzicerea combinatiei lipide+glucide. Stocarea caloriilor sub forma de grasimi se poate realiza si pe seama lipidelor chiar daca acestea sunt separate de glucide, iar metabolic vorbind, "lipidele ard in focul glucidelor".
9. Regimul Howard Hay: se bazeaza pe disocirea proteinelor de glucide.
10. Regimul Susan Powter: reduce aportul de proteine si de lipide si incurajeaza consumul de glucide (ceea ce apare in opozitie cu regimul Atkins). Este urmat de carente vitaminice.
11. Regimul Zen: 10 zile se mananca doar orez. Dificil de respectat, este foarte deficitar si urmat de carente importante.
12. Regimul Hollywood: se consuma doar fructe in orice combinatii si de toate felurile. Este dificil de respectat deoarece este greu de tolerat.
13. Regimul Sulitzer: cu 60 grame de proteine pe zi, 10 grame unt pe zi, 50 grame paine pe zi, peste de trei ori pe saptamana, fara alte restrictii, dar in limita cantitativa considerata necesara. Este destul de echilibrat si apropiat de alimentatia obisnuita.
14. Regimul Fricker: propune diete in functie de greutatea ce trebuie pierduta respectand proportiile normale intre principiile alimentare. Tranzitia la alimentatia normala se realizeaza printr-un regim de 2400 kilocalorii. Este regimul cel mai potrivit, fara carente si riscuri ulterioare!

In cursa contra kilogramelor suplimentare, orice persoana trebuie sa indeplineasca unele conditii:
- sa fie constienta ca trebuie sa slabeasca si sa fie motivata in acest sens;
- sa ceara sfatul unui nutritionist care sa-i indice dieta cea mai potrivita;
- sa urmeze un program bine gandit de exercitii fizice si de reeducare a musculaturii;
- sa fie motivata sa mentina ceea ce a castigat prin recapatarea unui mod corect de alimentatie si de activitate fizica la incheierea curei de slabire.

In afara persoanelor cu adevarat supraponderale, ce recurg la diverse "cure de slabire" si cele care se incadreaza in limitele normalului in dorinta de a atinge un anumit model de frumusete.

Pentru rezultate pe termen lung, rezultate postdieta, trebuie sa-ti schimbi stilul de viata. Nu este o dieta buna cea care te slabeste 30 de kilograme, fara sa-ti dea o perspectiva ca dupa ce ai daj jos respectivele kilograme, nu le vei mai pune la loc.

Deci, atentie in alegerea dietei potrivite. Cautati dietele care sa va mentina greutatea si dupa terminarea curei de slabire, altfel dieta este ineficienta.

Spor la dieta!

EDITORIAL - CLUB DIETE

Dietele sunt facute de nutritionisti pentru nutritionisti, aceasta este parerea mea. Daca doriti sa considerati aceasta parere, puteti sa aveti succes intr-o cura. De ce aceasta afirmatie? Pentru ca orice dieta are nevoie de un preambul, mai important decat dieta in sine. Nu va lasati pacaliti de starea de moment de a slabi. Nu este suficienta. Daca nu aveti un plan bine stabilit pentru ce veti face dupa ce veti slabi, esecul va fi unul garantat. Daca nu va hotarati sa va schimbati definitiv viata, veti lua totul de la capat. Asigurati-va ca ati inteles ca aveti nevoie pentru dumneavoastra sa slabiti, iar kilogramele pe care le eliminati nu vor mai reveni, cum se intampla in 99,9% din cazuri.